Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Hikmas.dk, medmindre andet er aftalt skriftligt mellem dig (køber) og Hikmas.dk. Købelovens til enhver tid gældende regler gælder for køb af varer gennem Hikmas.dk. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Har du brug for at klage over Hikmas.dk, kan dette ske til Forbrugerklagenævnet. Men hvis noget er gået skævt med din købsoplevelse hos os, så start med at tage fat i os: vi er ganske rare at tale med, og vi kan helt sikkert finde en løsning 🙂
Det er faktisk ikke så besværligt at handle hos os, og hvis du hurtigt vil videre med din bestilling, så er her lidt basisviden om købsforløbet:
Du lægger varer i kurven, vælger fragtmetode (gratis fragt v/køb for min. 299-Pakkeshop), skriv modtager- og evt. faktureringsinfo, du betaler for købet med dit betalingskort, og så sender vi hurtigt og forsvarligt varerne til dig med PostNord,GLS eller DAO (efter dit valg). Vi giver dig 14 dages returret, og vi giver ikke dine oplysninger videre til andre.
Har du brug for den lange version af vores handelsbetingelser, så læs videre her:
Sådan handler du:
For at shoppe hos Hikmas.dk skal du igennem 5 trin:
1) Find de ønskede varer, og læg dem i indkøbskurven. Gå derefter til kassen. 2) Indtast dine personlige oplysninger (navn og adresse). 3) Vælg forsendelse og betalingsmåde. 4) Godkend vores forretningsbetingelser. 5) Tjek at alle oplysninger er i orden på opsamlingssiden og godkend købet.
På Hikmas.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Vi har ikke en fysisk butik.
Alle aftaler indgås på dansk. Har du spørgsmål til varer, som ikke er i webshoppen, er du meget velkommen til at kontakte os. Alle priserne i webshoppen er inkl. moms, og priserne er dagspriser. Du kan tilgå alle tidligere køb online via min konto, hvis oprettet ved bestillingen.
Levering:
Hos Hikmas.dk bestræber vi os altid på en hurtig levering, og vi gør hvad vi kan for at sende alle ordrer dag-til-dag. Dog tages forbehold for evt. udsolgte varer. Du kan se på hvert vare, om en vare er på lager – og hvis den ikke er på lager, kan du se, hvor lang leveringstiden forventes at være. I feriesæsoner og ved kampagner må påberegnes 1-2 dages ekstra leveringstid pga. ekstra travlhed. Alle bestillinger sendes med PostNord,GLS eller DAO . Hvis det uheldige sker, at dine varer er blevet beskadiget under fragten, bedes du straks kontakte fragtselskabet, som du har valgt ved bestillingen. Vær venlig at oplyse dem om, at dine varer er blevet beskadiget, så de kan hjælpe med at løse situationen for dig..
Fragt:
Gratis fragt ved køb over 299 kr.(Dog kun til pakkeshop) Der er Forskellige fragtpriser afhængigt af valgt fragtmetode.
Betaling:
Du kan bestille online og betale via sikker forbindelse med Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Apple Pay. Din bestilling bliver ekspederet og sendt af sted, så snart vi har modtaget din ordre. Skulle det ske, at der ikke er dækning for købet på dit betalingskort, kontakter vi dig hurtigst muligt herom.
Dokumentation og vejledning:
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugsvejledninger til varen, sender vi disse med i pakken fra os. Er du i tvivl om en vares brug eller om behandling/rengøring af en vare, er du som altid meget velkommen til at kontakte vores kundeservice. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Hikmas.dk, er denne af vejledende art. Vi sætter dog en ære i altid at give dig den bedste vejledning og betjening, og vi sender aldrig bare et standardsvar.
Leveringstidspunkt, transport og risiko:
Levering af varer fra Hikmas.dk anses for sket, når du har fået varen udleveret fra Fragtselskabet. Er varen på lager, tilstræber vi at levere dag-til-dag, hvis bestilling sker inden kl. 14:00, medmindre andet er angivet i webshoppen. Risikoen for varer købt hos Hikmas.dk overgår til dig på leveringstidspunktet.
Reklamation:
Eventuelle fejl eller mangler ved varer leveret fra Hikmas.dk skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvad fejlen eller manglen består af. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt og uden ophold rette henvendelse til os pr. e-mail eller telefon. Vi sidder klar til at hjælpe dig.
Pris og betaling:
I denne webshop kan du bestille dine varer online og betale via betalingskort. Alle priser hos Hikmas.dk – på web-adressen https://www.Hikmas.dk – er inkl. moms og afgifter. Priserne er dagspriser.
Fortrydelsesret og returnering:
OBS! Der er ikke mulighed for selv at aflevere returvarer på adressen.
Vi giver dig 14 dages fortrydelsesret, og fortrydelsesretten gælder fra den dag du modtager dine varer. Du sender blot varen retur i forsvarlig indpakning (helst samme indpakning, som du modtog varen i) til:
Hikmas, Bredagerløkken 148, 5220 Odense, sammen med oplysning af ordrenummer, en kort forklaring, samt hvad du ønsker, der skal ske i forhold til din returordre.
Du skal selv afholde returomkostningerne ved benyttelse af din fortrydelsesret. I tilfælde af fejllevering eller defekt vare dækker vi naturligvis dine direkte retur-omkostninger. I enkelte tilfælde kan det også ske, at vi ikke ønsker en defekt vare retur. Du skal derfor altid kontakte os først, før du sender noget retur. Ved delvis fortrydelse af et køb, som er leveret fragtfrit, trækkes det til enhver tid gældende forsendelsesgebyr fra returbeløbet til dækning af en del af Hikmas.dk’s omkostninger i forbindelse med forsendelsen. Vi krediterer dit betalingskort med varens værdi inden for 5 hverdage (som regel altid samme dag hvis muligt), dog senest 14 dage efter vi har modtaget din besked om fortrydelsen. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation fra et fragtfirma for at have returneret den.
Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du 1) har modtaget din vare, eller 2) modtager den sidste vare fysisk (ved dellevering). Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os klar besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Besked herom skal gives pr. mail, tlf. eller brev. Når du kontakter os, skal du gøre os tydeligt opmærksom på, hvilken ordre det drejer sig om, og at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. Hvis du fortryder et køb ved at nægte modtagelse af pakken fra PostNord,GLS eller DAO uden samtidig at give os klar besked herom, vil vi kontakte dig for at sikre os, om returneringen skyldes fortrydelse, eller om der er sket en fejl fra fragtfirmaets side. Du bærer selv risikoen for varen fra leveringstidspunktet.
Varens stand, når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, hvis forringelsen skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord: du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik; dvs. afprøve varen men ikke tage den i egentlig brug.
Reklamationsret:
Når du handler på Hikmas.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger: er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Der er ikke mulighed for selv at aflevere returvarer på adressen.
Vi har brug for følgende information når du sender varen til os: en beskrivelse af problemet så detaljeret som muligt.
OBS! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav el.lign. Husk at varen altid skal sendes retur i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Oplysning om forbruger-klagemuligheder
Måtte du have en klage over en vare købt hos Hikmas.dk, hvor vi ikke kan nå til enighed om en løsning, som passer dig, så har du mulighed for at indgive en skriftlig klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Deres adresse er: Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du har også mulighed for at indgive en klage elektronisk her: www.forbrug.dk.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, har du mulighed for at benytte EU-Kommissionens online klageportal. Klage indgives online her: http://ec.europa.eu/odr. Du skal oplyse vores e-mail adresse ved indgivelse af din klage: info@Hikmas.dk
Vi har endnu ikke haft udfordringer med ordrer, som ikke kunne løses i mindelighed uden at inddrage andre, for vi går langt for at gøre vores kunder tilfredse – uanset ordrestørrelse. Så har du en udfordring med en ordre, opfordrer vi dig til at kontakte vores kundeservice først. Vi sidder klar til at hjælpe dig.
Persondata, cookies og log:
Her er lidt om, hvad vi gør med dine personlige oplysninger (persondatapolitik – også kaldet GDPR). For at du kan indgå aftale med os på Hikmas.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
1) Navn, 2) adresse, 3) telefonnummer, og 4) e-mail adresse.
Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Hikmas.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Ved indsamling af personoplysninger via vores website (www.Hikmas.dk) sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Forretningschef for Hikmas.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlig for Hikmas.dk er Joel Rasmussen.
Vi opbevarer kundeoplysninger krypteret i vores økonomisystem og shopsystem, som begge er SSL-certificeret. Oplysninger afgivet til Hikmas.dk videregives ikke til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
For at kunne føre statistik over vores salg, bruger vi Google Analytics. Dette sker dog med anonymisering af alle IP adresser, og vi videregiver ikke din e-mailadresse.
Når du er kunde hos Hikmas.dk, kan du til enhver tid gøre indsigelse mod registreringen af dine oplysninger. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret på dit kundekort. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os via e-mail info@Hikmas.dk. Vi er dog pligtige til at opbevare dine data, så længe du har fortrydelsesret, da vi ikke kan kreditere et køb til en kunde, som er slettet i vores system, og vi er pligtige til at opbevare din faktura iht. den til enhver tid gældende regnskabslovgivning. Men ved ønske kan vi slette dine personlige data alle andre steder.
Vi opbevarer ikke dine kortoplysninger, da de håndteres krypteret af QuickPay, som håndterer betalingsløsningen på www.Hikmas.dk.
Cookies:
Vi elsker cookies hosHikmas.- både de svampede cookies med chokoladestykker og nødder, som man bager (mums!), men også den slags cookies der optimerer vores webshop og dens funktioner.
De “tørre” cookies på computeren gør besøget så nemt som muligt for dig, og du kan til enhver tid slette disse cookies fra din computer. Hvordan? Det afhænger af din browser (men det plejer at være nemt).
Logstatistik:
Vi bruger en logstatistik på Hikmas.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af antal besøgende, hvor de kommer fra samt hvor på websitet det forlades osv. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Hikmas.dk.